Efter Graves – Vägen till läkning

EFTER GRAVES’ – Vägen till läkning

Känner du med Graves’ dig trött och orkeslös, glömsk eller orolig att sjukdomen ska komma tillbaka är du inte ensam. Sjukdomen är ett hårt slag mot vår hälsa och livskvalitet. Här får du som vill ta din hälsa i egna händer veta mer om orsakerna till sjukdomen, hur den påverkar kroppen och – viktigast av allt – vad du kan göra för att få livet tillbaka.

Kärnan i boken är att vi tittar närmare på några aspekter av hälsa som påverkas av sjukdomen, var och en för sig är de kända för att sänka livskvaliteteten. Du får också förslag på livsstilförändringar med potential att förbättra livskvaliteten:

• Dämpa inflammation och lugna immunförsvaret,
  • Balansera hjärna och nervsystem,
  • Återföra näringen sjukdomen har förbrukat,
  • Hitta mer energi,
  • Bygga upp muskler och skelett,
  • Sist men inte minst acceptans för att vår situation, om vi drabbats av livslång sjukdom och potentiellt fått försämrad ögonhälsa.

Här får veta hur du kan märka vilka delar i kroppen som drabbas allra hårdast av sjukdomen. Fundera på vilka av dessa som verkar stämma för dig. Sedan kan du skapa en egen karta för hur din läkning kan gå till. Rikta dina åtgärder under återhämtningen dit. Vår genetik och livsstil ser olika ut, denna karta kommer vara unik för dig.

Boken riktar sig både till dig som nyligen blivit diagnosticerad men även dig som haft sjukdomen en längre tid.

Utkommer hösten 2020, mejla mig om du vill förhandsbeställa boken eller ha information när den släpps: katarina@fysiomedia.se.