Sök
Stäng denna sökruta.

NYA BLOGGINLÄGG

Viktuppgång vid hypertyreos är bortglömt men väldigt vanligt. De flesta vet att man oftast går ner i vikt av en överaktiv sköldkörtel

Du kan göra mycket för ditt välmående och din livskvalitet genom att anpassa din kost. Den stora fördelen med att använda livsstilen

En stor andel av alla med sköldkörtelsjukdom, både hypotyreos och hypertyreos har för låga nivåer av vitamin B12. Brist på B12 kan

Om du har sköldkörtelsjukdom kanske du har funderat på om jod är bra för dig eller inte? Vissa menar att inget jod alls är det enda rätta för att må bättre, medan andra istället förespråkar stora mängder jod. Här får du veta mer om hur jod fungerar i sköldkörteln och om det kan vara en bra idé att undvika.

En norsk studie om Graves 25 år senare visar på flera hälsoutmaningar men när vi vet var hindren ligger kan vi motverka dem. Här får du veta vad du ska tänka på. 

Inflammation är helt centralt för oss med sköldkörtelsjukdom. Hur kan vi själva påverka den med livsstilen?

Small intestinal bacterial overgrowth eller SIBO är vanligare hos dig som har sköldkörtelbesvär. Varför är det så och hur ser lösningarna ut? 

Copyright 2022 © Fysiomedia